Belina Shop

Anwar Firaun

PAS juga harus membuktikan bahawa ianya merupakan sebuah parti yang benar-benar bersedia untuk menggantikan Umno-BN.

APERRR?? Aku rasa ade orang cuba buat lawak yang paling lawak hari ni. kahkahkahkah! Ade hati nak ganti! Woi!! Pergi cerminkan diri dulu la woi!!! Geli giler aku baca ayat orang tak sedar diri ni. Kahkahkahkahkah!

Ada hati nak gantikan kerajaan sedia ada sedangkan Parti Islam SeMalaysia ni menjadi boneka kepada DAP dan juga Parti Keadilan Rakyat yang berkuasa penuh membantah setiap keputusan yang diusulkan oleh PAS.

CONTOHNYA??! Hahaha! Perlu sangat ker?? OKAY! Hadi cadangakan UG tapi Anwar Juburi + Kit Siammm + Guan Eoink dah BAKUL SAMPAHKAN USUL YANG DIKATAKAN MENGUGAT PAKATAN RAKYAT.

KAHKAHKAHKAH!

Dulu Anwar kate...


DALAM SATU KENYATAAN DI KUALA LUMPUR

PADA 8 MEI 1987

"Ada pihak berusaha menggugat kestabilan kerajaan dan negara dengan mengancam mengambil pelbagai tindakan setelah gagal menjatuhkan kerajaan melalui pilihanraya dan pemilihan pucuk pimpinan UMNO.meraka berbuat demikian semata-mata untuk mencapai cita-cita politik meraka yang sempit".

tantang PAS dan DAP

"Kerjasama antara PAS dan DAP jelas mengkhianati perjuangan orang melayu dan boleh mencetuskan perpecahan kaum"

ungkapan ini dibuat pada majlis pemimpin bersama rakyat

di gombak kuala lumpur 21 april 1995

"Kita jangan mudah ditipu oleh orang-orang yang bernafsu besar dan yang gilakan kuasa seperti PAS yang bersekongkol dengan DAP"

"Saya hairan kenapa PAS dan DAP terutamanya dengki dengan kejayaan yang dicapai oleh pemerintahan negara ini sedangkan para pemimpin kerajaan tidak melakukan kezaliman"

Anwar berucap dalam ceramah BN di kg sg.Pasir sg.Petani Kedah pada 22 Disember 1990.

Kesimpulan Dari Parti Angguk Saja (PAS)


1. Nasharuddin Mat Isa bukan lagi sampah. Beliau telah wangi seharum kasturi. Seorang peliwat dan seorang ratu bogel yang bersekedudukan lagikan boleh diampunkan oleh Nik Aziz, apatah lagi si "sampah" Nasarudin kan.

2. Blog-blog PAS hari ini berlumba-lumba memberikan kredit kepada Haji Hadi dan Nasharuddin. Bertuah PAS mempunyai pengikut sebegini. Sebelum ini ada blogger PAS dan pengikutnya yang mengelarkan Presiden mereka babi, hari ini diangkat menjadi hero. Wow! Cepat betul flip flop!

3. Poster Haji Hadi bakal dinaikkan semula di Manek Murai, walaupun sebelum ini Haji Hadi dihalang dari datang ke sana.

4. Seperti kata sahabat blogger, Dato' Shamsudin Nawawi, budaya cium tangan adalah budaya orang Melayu. Mahu pula Pas mengikut budaya Melayu? Tak assobiyah ke?

5. Siapa kata Nik Aziz diktator, tak betul. Itu fitnah UMNO tu.

6. Siapa kata PAS bermasalah, mana ada. Semua itu fitnah UMNO.

7. "Kami bersama-sama dalam satu saf yang padu, untuk terus bersama-sama memperjuangkan keazaman PAS bagi mendaulat Islam di persada tanahair." Lepas ini Karpal Singh tidak akan berkata lagi, "Langkah mayatku dulu kalau hendak mendirikan Negara Islam!"

8. Di dalam mesyuarat yang sama, mereka setuju untuk "rebranding" nama parti tersebut dengan nama, "Parti Angguk Saja (PAS)".

9. Parti Angguk Saja (PAS) bakal dinobatkan Skrip Asal Terbaik, Anwar Berahi sebagai Pengarah Terbaik dan Nik Aziz Nik Mat sebagai Pelakon Terbaik Sepanjang Zaman di dalam Anugerah Skrin 2009.

Gagasan Melayu Perak


Kekuatan Tun Mahathir ialah nilai keintelektualannya yang tidak jemu-jemu menyentuh tentang Melayu.

Pandangannya tentang nasib dan masa depan Melayu tetap konsisten. Adakalanya Tun dikritik kerana menempelak sikap Melayu yang selesa dan mudah lupa. Adakalanya ia diangkat sebagai wira Melayu atas keberaniannya.

Pada 20hb June, Gabungan Melayu Perak telah menjemput Tun untuk merasmikan Persidangan mereka. Melihat wajah Tun dan kecergasannya saya terpanggil untuk membandingkannya dengan Lee Kuan Yew.

Jelas Tun masih gagah. Kebetulan pula LKY baru sahaja melawat Perak. Seperti biasa Tun tidak pernah menyembunyikan sikapnya terhadap LKY yang dianggap sebagai Little Emperor sehingga ada pemimpin-pemimpin yang katanya "terbongkok-bongkok" pergi mengadap LKY dalam lawatan beliau ke Malaysia baru-baru ini.

Kita memahami hubungan kedua-dua pemimpin ini yang telah menempa sejarah kepimpinan dunia.

Apa yang menarik dari ucapannya ialah keadaan Melayu hari ini yang semakin lemah dan menjadikan mereka cemas. Sikap cemas dan bimbang dengan keadaan adalah petanda positif kerana ia akan membawa kepada perubahan.

Tetapi katanya Melayu tidak boleh ambil mudah. Demografi dan geopolitik Malaysia sudah berubah. Melayu tidak boleh selamanya bergantung sesama sendiri untuk menentukan kemenangan dalam pilihanraya.

Dulu jumlah pengundi Melayu sebanyak 80 peratus. Tetapi selepas pemberian kerakyatan 1 juta kepada bukan Melayu di zaman Tunku, katanya, keadaan sudah berubah. Keadaan menjadi lebih sukar apabila Melayu terus berpecah.

Hari ini jumlah majoriti Melayu bukan lagi menentukan kuasa mereka. Ini kerana kuasa politik Melayu yang sudah terhakis akibat perpecahan ditambah lagi dengan kehilangan kuasa ekonomi.

Fenomena kuasa ditentukan oleh ekonomi berlaku di mana-mana sahaja. Amerika sebagai contoh, kuasa politik seorang Presiden ditentukan oleh golongan Yahudi yang hanya mempunyai seramai 10 juta orang dari keseluruhan penduduk Amerika yang melebihi 300 juta.

Sekarang ini golongan muda semakin hilang keyakinan terhadap dasar DEB yang melahirkan mereka. Mereka sendiri tidak lagi menganggap Dasar itu adalah dasar yang baik. Di pihak yang lain pula, mereka mengambil mudah segalanya dengan meyakini bahawa ini adalah negaranya, maka ia lebih gembira untuk menjadi Mat Rempit dan sebagainya.

Akibatnya juga ramai yang terjerumus dalam penagihan dadah, kes-kes rogol dan buang anak yang melibatkan Melayu. Apakah wajah baru Melayu yang dihidangkan untuk tatapan masa depan bangsa.

Generasi muda adalah harapan kita, tetapi lihatlah keputusan saluran-saluran peti undi yang mewakili mereka sudah tidak lagi memihak kepada Barisan Nasional. Mereka lebih percaya kepada hidangan propaganda pembangkang melalui media baru yang menyajikan segala bentuk tuduhan, fitnah, cacian, sehinggakan semua itu dianggap suatu kebenaran.

Wacana baru dengan generasi muda perlu dimulai dengan menyingkap tabir kesinisan dan kebencian mereka terhadap UMNO dan pemimpinnya. Saya yakin generasi muda akan kembali bersama UMNO dan BN apabila permainan politik yang disajikan kini khususnya oleh pembangkang semakin dilihat sebagai suatu helah dan tipu daya.

Dipetik dari Blog Dato Seri Dr Zambry Abd Kadir

Politik Murahan Nizar

Hormati parlimen! Kalau bukan ahli parlimen sendiri yang menghormati dan menjaga kemuliaan dewan siapa lagi yang boleh diharap menghormati dan menjaganya?

Kekecohan telah bermula sebaik saja mengangkat sumpah sebagai ahli Parlimen. Nizar telah melaungkan perkataan “bubar Dewan” sambil mengenakan lilit di kepalanya berbunyi “Bubar DUN”. Gelagat itu tidak disenangi oleh Speaker Pendikar Amin Mulia kerana ianya dikatakan melanggari kod etika berpakaian ahli Dewan. Sebelum Nizar sempat melabuhkan punggung di kerusinya beliau dihalau keluar.

Tindakan ke atas Nizar rasanya sesuatu yang menyesalkan. Dan dari sudut lain pula tidak seharusnya Nizar melakukan sesuatu sehingga tindakan itu dikenakan kepadanya. Nampaknya Nizar masuk ke Dewan untuk menjadi hero baru. Inilah politik populariti murahan yang dibawa oleh pemimpin politik pembangkang. Tahu nak buat kecoh saja. Ingatkan masa perasmian Dun Perak hari tu sahaja, rupa – rupanya perangai liar dan perak jakun tu dibawa masuk dalam Dewan Rakyat jugak.

Alahai Nizar, apalah nasib badan. Pusing kiri salah, pusing kanan tak kena, bila lah nak habis gila talak tu Datuk Nizar!
sumber - Tenda Biru

Nizar, Akai ada ka?


Kenapa saya menggelarkan Nizar Bintang 3 komunis ini sebagai Raja Barua di Negeri Perak yang saya cintai ini.

1. Tindakan Nizar memecat Yang Dipertua Majlis Islam Perak yang dilantik atas perkenan Sultan Perak. Tindakan ini membelakangkan kuasa Sultan Perak. Akhirnya Barua ini mendapat malu apabila pemecatan tersebut tidak sah dan batal.

2. Tindakan Nizar mengumumkan bahawa Nik Ajis akan membaca khutbah Jumaat di Masjid Negeri Perak semasa muktamar PAS tahun lepas di Hill City Ipoh. Pada malamnya Raja Muda Perak Raja Nazrih Shah mengumumkan bahawa hanya mereka yang menerima watikah daripada Sultan Perak sahaja yang berhak membaca Khutbah Jumaat. Sekali lagi Nizar kantoi.

3. Nizar telah mengumumkan pembubaran DUN Perak tanpa terlebih dahulu mendapat perkenan Sultan Perak. Nampaknya Nizar benar-benar ingin jadikan Perak sebuah Republik yang mana dia menjadi presiden BARUA kepada Nga Ngeh.

Ketiga-tiga episod di atas menjelaskan betapa Nizar tidak tahu membezakan antara kuasa MB dengan kuasa Budi Bicara Sultan Perak. Betapa bodohnya seorang MB BARUA yang hanya mengikut telunjuk BABI dan ANJING DAP semata-mata ingin memberikan 999 untuk meraih sokongan kaum Cina. Ingatlah Nizar...kau menang di Pasir Panjang bukan kerana undi PAS tapi sokongan orang UMNO yang tidak berpuas hati je.

Kini orang UMNO telah sedar...BARUA ini bukan berkhidmat untuk rakyat PASIR PANJANG tapi berkhidmat untuk orang-orang Cina DAP sahaja. Tak percaya pergilah tanya Jabatan Pertanian Perak,,, berapa kawasan Balak yang diserahkan kepada DAP.

Semoga Raja Barua ini cepat-cepat ditumbangkan demi masa depan umat Melayu dan Islam di Perak....

Sumber, Anti Barua

Beruk Masuk Parlimen Buat Hal Lagi!

Kalau sudah memang beruk tu, beruk jugak. Ke mana pergi mesti buat kacau. Baru hari ini mengangkat sumpah sebagai ahli Dewan Rakyat, Nizar "The DAP Puppet" Jamaluddin buat hal lagi. Banyak lagi yang hendak diperbincangkan oleh ahli-ahli Dewan Rakyat untuk RAKYAT. Bukan kami hendak dengar dan lihat lakonan "circus" daripada beruk seekor ini. Kenapa Jabatan Perhilitan tidak tangkap sahaja beruk ini. Specis terancam ini. Letak saja dekat Zoo Taiping. Memang gila meroyan dan barua DAP betul beruk seekor ini!!! Laporan The Star di sini. Memang bangang orang-orang Bukit Gantang yang mengundi beruk sebagai wakil mereka.

Ahli Parlimen Kulim/Bandar Baru, YB Zulkifli Noordin juga tidak bersetuju dengan tindakan mereka-mereka yang tidak bertamadun ini. Lihat di sini. Apa hendak dikata YB, beruk, mana ada tamadun! - Cucu Tok Selampit!

Kenyataan Hadi UG Bukan Mengikut Emosi

Petikan dari blog Al-banjari :

Seorang sahabat wak juga tetap tak setuju dgn idea UG ini. Tetapi bila dirujuk kepada hujah yang dibentangkan oleh Ust Tuan Ibrahim Tuan Man sudah menjelaskan kepada kita bahawa lontaran idea Hadi adalah bersifat universal, itu adalah lontaran idea, berbeza apabila Dato' Seri Nizar yang mempelawa Adun UMNO Perak menyertai PAS & PR..lupakah kita ? Ya..belum lupa lagi..memang berbeza, Hadi lontar idea, Nizar seru mereka.

Benar UMNO adalah musuh kita yang nyata dari segi dasar dan amalan partinya, tetapi bagaimana pula dengan ahli-ahli UMNO yang mungkin sedarah sedaging dengan kita yang masih terperangkap dengan kejahilan mereka ? Dan apakah pula dalam kita gembira non-muslim sudah menyokong kita dalam masa yang sama kita lupa menyelamatkan akidah saudara sedara sedaging kita yang masih dalam umni yg mana dalam dadanya masih ada sedikit iman ?

Tidak mahukah kita mendekati mereka dan membawa mereka keluar dari kejahilan dan kekufuran agar mereka kembali menegakkan Islam ? Dari peringatan Allah dalam surah al-Anfal maka apakah kita kita hanya bertawakkal kepada sokongan manusia dan mula meninggalkan tawakkal kepada Allah ? Wak tak boleh nak jawab hujah sahabat wak itu. Wak kalah hujah. Hujahnya mantap. Kerana miang rambut wak yg baru dipotong, buat wak segera balik meninggalkan sahabat wak yg masih lagi banyak hujahnya untuk wak sumbat dalam kepala hotak wak. Wak terus berlapang dada. Namun sampai bila mahu berterusan berlapang dada ?

KOMEN : Dendam TG Nik Aziz pada UMNO dendam kesumat sedangkan ALLAH swt sentiasa memaafkan hambanya yang setiap saat membuat kesilapan.

PAS Tiada Sambutan Di Sarawak


KUCHING: Kekalahan Parti Islam SeMalaysia (PAS) dalam beberapa pilihan raya Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen negeri ini, membuktikan bahawa parti itu tidak mendapat sambutan di Sarawak.

Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber Kedua Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan berkata, justeru kenyataan timbalan presiden PAS untuk membuat kejutan dalam pilihan raya negeri akan datang hanya bersifat gimik politik.

“Sebelum ini PAS telah meletakkan calon mereka di DUN Beting Maro dan Parlimen Batang Lupar, namun mereka tewas… ia jelas membuktikan bahawa rakyat Sarawak hanya percayakan Barisan Nasional (BN) yang mampu memacu ke arah pembangunan.

“BN turut mencatat kemenangan dalam pilihan raya DUN Batang Ai selepas mengalahkan pencabar daripada PKR dengan majoriti besar walaupun pembangkang jelas memutar belitkan fakta sebagai taktik untuk memenangi hati pengundi,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas merasmikan majlis penyampaian hadiah kepada pemenang dalam Pertandingan Akhir Bintang Klasik Nasional 2009 Zon Sarawak di Auditorium P Ramlee, RTM di sini, semalam.

Baru-baru ini, Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa menegaskan bahawa PAS akan membuat kejutan dalam pilihan raya umum Sarawak tahun depan hingga pertengahan 2011.

Mengulas cadangan pembentukan kerajaan perpaduan oleh PAS, Awang Tengah berpendapat bahawa idea yang dikemukakan oleh presiden parti berkenaan menunjukkan wujud ‘keretakan’ dalam Pakatan Rakyat (PR).

“Idea pembentukan kerajaan perpaduan menunjukkan bahawa parti pembangkang dalam PR mempunyai ideologi yang berbeza dan cadangan itu dikemukakan kerana berlakunya perpecahan atau keretakan dalam PR,” katanya.

Bagaimanapun, perkara itu terpulang kepada PAS dalam membuat keputusan kerana sebelum inipun parti berkenaan juga berada di pihak BN.

Sementara itu, Pertandingan Bintang Klasik 2009 Peringkat Zon Sarawak menyaksikan 12 peserta berentap untuk merebut tempat mewakili negeri ke peringkat kebangsaan yang berlangsung di Kuala Lumpur pada Ogos 2009.

Abdul Manaf Seron, 27, dan Nurhamimah Bohan, 23, masing-masing dinobatkan sebagai juara Bintang Klasik 2009 Zon Sarawak bagi kategori lelaki dan wanita.

Hadir sama, Timbalan Pengarah Strategik RTM Datuk Norhayati Ismail, Pemangku Pengarah RTM Sarawak Monsyi Abdullah dan Datuk Bandar Dewan Bandaraya Kuching Utara (DBKU) Mohd Atei Abang Medaan.
--------------------------------------------------------------------------------
Bukan semudah itu PAS boleh menawan Sarawak. Majoriti kaum di Sarawak ialah kaum Bumiputera bukan Melayu & Islam. Sudah tentu mereka memilih parti yang menjaga kepentingan kaum mereka sendiri. Bukannya parti politik yang hanya mementingkan agenda perjuangan sendiri tanpa memperdulikan apa yang rakyat mahukan. Jangan sesekali bermimpi mendapatkan Sarawak, lupakan saja.

LGE Tuntut Hutang Dari PAS

Lu org tak perlu jd pelancung angkasa atau masuk oxford umur 13 tahun pon untuk menjangka situasi memalukan ini akan menimpa PAS.

Mr LGE :
Sebagai rakan Pakatan Rakyat, Lim berkata, PAS tidak seharusnya berahsia dengan DAP dan PKR berhubung rancangan untuk menubuhkan kerajaan perpaduan melalui kerjasama dengan Umno.

Lim berkata, kepimpinan PAS tidak pernah menjelaskan kepada kepimpinan Pakatan berhubung dakwaan ia mengadakan rundingan Umno tahun lalu.

Alermak..Mr LGE dah teringat hutang Pas yg tahun lepas.

Kate Mr LGE lagi :
Beliau menolak dakwaan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa pemimpin Pakatan menerima baik perkara itu apabila PAS menjelaskannya kepada mereka.

"Kepimpinan Pakatan tidak pernah berbincang mengenainya, ataupun PAS telah memaklumkannya kepada kita.

"Kita tidak tahu apa yang sedang berlaku,"

Mr LGE siap kasi nasihat ni :
"Sebagai seorang alim, seseorang itu bukan sahaja perlu menjawab kepada DAP, tetapi juga kepada Tuhan," - Xenan

P/S: Ni la terjadi bila dah tak sepakat... masing-masing bawa haluan sendiri.. Inikah sikap Pakatan Rakyat? Ceh~

Pas Sentiasa Panik

Pas kelihatan panik dan sentaisa berdolak dalik dengan perubahan yang dicanangkan. Pas tidak ada prinsip, depan khalayak yang berbeza cakap dengan nada yang berbeza. Dalam khalayak perbagai kaum dan masyarakat bandar mereka melaungkan mansuhkan ISA namun dalam khalayak tok lebai mereka nak cadang ISAkan orang yang menghina agama kononya.

Ketika kita nak ISA kekkal PAS konon nak mansuh tapi Pas juga akui ISA itu penting untuk kestabilan negara... cuma Pas guna isu ISA mansuh untuk raih undi. Terbaru muktamar pas meluluskan resolusi haramkan Sister In Islam sebuah badan bukan kerajaan NGO. Ini amat mengejutkan kerana Pas yang konon mendapat sokongan NGO lah apa lah .... kerana Pas kononya mendokong kebebeasan bersuara.... tapi kini sekali lagi menunjukkan sikap asalnya iaitu berdolak dalih...

Ingat lagi KJ pernah anugerahkan gelaran buat pas di Kuala Terengganu iaitu Pas kluk klek. Pas telah ditampar oleh SIS dalam kenyataan SIS terbaru. PAS parti autokratik, hipokrit dalam perjuangan - SIS

Oleh NURUL AIN MOHD. HUSSAIN

PETALING JAYA: Pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Sisters in Islam (SIS) hari ini mengecam tindakan PAS meminta parti itu diharamkan jika perjuangannya bertentangan dengan syariat Islam. Menurut Pengurus Program SIS, Norhayati Karpawi, PAS merupakan sebuah parti politik yang autokratik dan hipokrit dalam perjuagannya. "PAS bersifat autokratik dan tidak mendokong prinsip demokrasi yang dilaung-laungkannya selama ini.

"Hal ini jelas bertetangan dengan prinsip kebebasan berpersatuan dan kebebasan bersuara yang diamalkan dalam kerajaan Pakatan Rakyat," kata Pengurus Program SIS, Nohayati Karpawi kepada mStar Online hari ini. Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas berkenaan usul yang dikemukakan oleh PAS kawasan Shah Alam pada Muktamar parti yang berlangsung di Stadium Malawati Shah Alam.

Usul itu antara lain berbunyi menyedari bahawa aliran dan pandangan dibawa oleh SIS boleh mengelirukan masyarakat, mendesak Majlis Fatwa Kebangsaan membuat penyelidikan ke atas SIS yang membawa aliran Islam liberal dan seterusnya mengharamkan pertubuhan tersebut jika terbukti bertentangan dengan syariat Islam dan membuat program pemulihan ke atas ahli-ahlinya. Mengulas lanjut mengenai isu berkenaan, Hayati berkata PAS sering melaungkan isu mengenai kebebasan bersuara dan berpersatuan untuk kepentingan parti itu semata-mata.

"Jika mereka tidak setuju dengan perjuangan kita kenapa perlu minta kerajaan SIS. Hanya kerana kami perjuangkan hak wanita, kami dilabel sebagai bersikap 'feminis'..Ini tidak betul dan ada 'double standard' di sini.. "Mereka (PAS) tidak boleh membuat tuduhan melulu, mereka perlu buktikan jika perjuangan kami menyeleweng dari ajaran Islam," katanya. Tegas beliau, hal ini menunjukkan parti itu bersifat 'angkuh' dengan meminta SIS diharamkan.

"Lihatlah mereka (PAS) belum dapat kuasa sudah begini, apa akan jadi bila mereka berkuasa nanti. Mereka akan gunakan nama Islam untuk membuat perkara-perkara lain pula. "Parti gabungan dalam Pakatan Rakyat seperti, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) perlu buat pendirian yang jelas dalam isu ini kerana pendirian PAS terhadap SIS akan memberi kesan kepada rakyat secara keseluruhannya," katanya. Jelasnya, pertubuhan bukan kerajaan itu akan mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai pendirian mereka dalam masa terdekat

Nizar Dipergunakan Oleh DAP

PAS sememangnya tidak bijak berfikir kerana dipergunakan oleh DAP untuk mencabar kuasa raja dan menraik keistimewaan hak orang melayu.Kerana tamakkkan kuasa,Nizar bagai monyet yang dijanjikan pisang oleh DAP dan sanggup membuat apa saja sehingga tidak menunjukkan tatasusila orang melayu serta sebagai orang islam.Nik Aziz dengan kuat menentang kerjasama dengan UMNO tetapi dengan rela bekerjasama dengan DAP yang ternyata mempunyai agenda tersembunyi dan mereka tahu orang melayu PAS adalah bodoh,seperti yang ditunjukkan sekarang. Kalau Elizabeth Wong yang terlibat dengan skandal seks adalah dari BN,orang tua nyanyuk ini akan mengutuk dan menghina habis-habisan.Oleh kerana beliau dari PKR,orang tua gatal ini sanggup berjumpa dengan Elizabeth Wong dan membiarkan betina ini menghina budaya melayu dengan memakai baju kurung dan tudung dimana orang yang tidak bermoral speerti ini tidak layak memakai pakaian yang melambangkan kesucian dan kesusilaan. Kenapa tidak pakai saja cheongsam semasa jumpa orang tua PAS ini?Ternyata PAS akan menghancurkan masa depan orang Melayu dengan sifat hipokritnya.DAP sedang tertawakan gelagat orang Melayu PAS yang tidak ada akal. Komen Pemerhati

Nizar Merayu. Tak Puas Hati Dgn Keputusan Mahkamah!

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin akan membuat rayuan ke Mahkamah Persekutuan bagi menyemak keputusan Mahkamah Rayuan Putrajaya pada 22 Mei lalu yang mengesahkan Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak. Bercakap pada sidang media di Wisma DAP, Ipoh tengahari Rabu, Nizar berkata, keputusan untuk membuat rayuan tersebut dicapai dalam mesyuarat pakatan pembangkang yang diadakan sebelah paginya. “Saya telah mengarahkan peguam saya memfailkan rayuan di Mahkamah Persekutuan pada 8 Jun ini walaupun alasan penghakiman bertulis berhubung keputusan Mahkamah Rayuan pada 22 Mei lalu itu, sehingga sekarang belum lagi dikeluarkan," katanya.

Pada prosiding rayuan yang dikemukan oleh Dr Zambry ekoran Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengesahkan Nizar masih Menteri Besar yang sah, tiga hakim yang bersidang menyifatkan Hakim Mahkamah Tinggi khilaf dalam membuat tafsiran undang-undang tubuh negeri Perak dan dengan itu mengesahkan Dr Zambry sebagai Menteri Besar. Keputusan tersebut dicapai secara sebulat suara oleh tiga hakim Mahkamah Rayuan yang bersidang. Sementara itu, Menteri Besar, Dr Zambry selepas menghadiri majlis bersama rakyat di Kampung Gajah Perak telah diminta mengulas langkah terbaru Nizar tersebut.

“Biaq pi la dia”, itulah komen ringkas Dr Zambry.

Pada majlis bersama rakyat, Dr Zambry disambut kira-kira 2,000 masyarakat setempat yang disifatkan sebagai tanda penerimaan mereka terhadap Dr Zambry sebagai Menteri Besar Perak yang sah. Pada perhimpunan rakyat itu, Dr Zambry mengumumkan Exco negeri itu telah menubuhkan sebuah jawatankuasa yang dipengerusikannya sendiri bagi mengatasi masalah setinggan untuk diberikan geran. Beliau turut memaklumkan, kerajaan negeri juga sedang menunggu perkenan Sultan Perak bagi membina sebuah masjid Cina Muslim yang pertama seumpamanya di negeri itu

Chin Peng! Kubur Kamu Pun Tak Boleh Kat Sini!

Kamu banyak berhutang darah dengan Melayu.

Isteri menjadi janda, anak-anak menjadi yatim piatu kerana bekas-bekas tangan kamu yang kamu lumurkan dengan darah Melayu yang tidak berdosa dan tidak bersenjata.

Kamu tidak beragama sedangkan kami menjunjung rukun negara yang meletakkan 'kepercayaan kepada tuhan' sebagai prinsip yang utama. Jangan kata batang tubuh, Kubur kamu pun tidak boleh di sini.

ANAK MELAYU BATU PAHAT KHUSUSNYA DAN MELAYU JOHOR AMNYA MENAGIH DARAH YANG BUKAN SEDIKIT, DARAH TOK NENEK KAMI DAN KAUM KELUARGA KAMI YANG DISEMBELIH, DICINCANG, DIBAKAR DAN DIREBUS DENGAN KEJAM TANPA BELAS KASIHAN.

Cerita Sedih Dan Menyayat Hati - Petikan Utusan Online, 28 Mei 2009 / 3 Jamadil Akhir 1430

'Ayah saya diseksa sebelum disembelih'

"Ayah dan bapa saudara saya diikat dengan tali antara satu sama lain, mereka diseksa, seluruh tubuh ditetak dan ditakik-takik sebelum leher kedua-duanya disembelih.

"Semasa ditemui, mayat kedua-duanya hanya tinggal rangka dan tulang, bercampur antara satu sama lain tanpa kepala, amat jelas kesan takikan bertubi-tubi seperti sebatang pokok kayu yang ditakik-takik bagi dikeluarkan getahnya."

Demikian cerita Profesor Dr. Amat Juhari Moain, bekas Dekan Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi Universiti Putra Malaysia (UPM).

Beliau berkata, jenazah bapanya, Moain Saridin @ Shahidin dan Hassan Akasah yang dibunuh dengan penuh kejam tanpa perikemanusiaan oleh komunis itu kemudian dikebumikan dalam satu liang lahad di Kampung Sungai Dulang Darat, Rengit, Batu Pahat Johor.

Mengimbas kejadian menyayat hati yang berlaku pada akhir Jun 1945 tetapi masih lagi segar di ingatan seolah-olah baru berlaku semalam, Amat Juhari, 69, berkata, semasa dia dan bapanya mandi di tepi Sungai Dulang pada waktu petang, mereka didatangi beberapa penduduk yang meminta bantuan.

Menurut beliau, arwah ayahnya, seorang ketua kampung, dimaklumkan mengenai penangkapan seorang alim yang dikenali dengan nama Wak Sulaiman oleh sekumpulan komunis.

"Adalah menjadi tanggungjawab arwah ayah untuk membantu anak buahnya, lantas dia yang berselempang kain merah segera bergegas ke kawasan hutan di pinggir kampung, kawasan yang menjadi persembunyian komunis itu dengan ditemani oleh Hassan.

"Sehingga lewat tengah malam ayah, Hassan dan Wak Sulaiman masih tidak pulang dan selepas beberapa minggu, langsung tiada berita mengenai mereka bertiga, sama ada hidup atau mati.

"Pada malam yang sama terdapat seorang Cina bersenjata mundar-mandir di kawasan rumah kami, seperti tidak membenarkan kami keluar mendapatkan bantuan.

"Keadaan itu berlarutan sehingga beberapa minggu menyebabkan kami sekeluarga menjelang malam terpaksa menyorok di kawasan pokok buluh berhampiran bagi mengelak perkara tidak diingini berlaku," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beberapa minggu selepas itu apabila keadaan telah menjadi aman, penduduk kampung mula berani keluar rumah untuk mengerjakan kebun masing-masing dan ketika itulah mayat Moain dan Hassan ditemui di bahagian hutan.

Sementara itu, Amat Juhari berkata, pada akhir Mei tahun sama, sebelum kejadian itu berlaku, sekumpulan kira-kira 20 komunis yang lengkap bersenjata mengunjungi bapanya di rumah bagi mempelawa dan meyakinkan arwah supaya menyertai kumpulan haram mereka, tetapi telah ditolak.

Tambah beliau, kekejaman komunis tidak hanya terhenti di situ malah ramai lagi penduduk kampung yang berpengaruh seperti penghulu, orang alim dan pendekar dibunuh kerana enggan memberikan sokongan dan kerjasama kepada mereka.

"Saya masih ingat lagi kejadian di Kampung Sungai Tongkang berhampiran kampung kami apabila komunis menyerang rumah penghulu, mereka tembak bertubi-tubi sebelum dibakar menyebabkan kira-kira 30 orang yang berlindung di rumah berkenaan mati," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, arwah bapanya sebenarnya telah menghidu lebih awal kegiatan komunis di negara ini apabila mendapat maklumat melalui pembacaan dalam Utusan Melayu dan Utusan Zaman yang dilanggan terus daripada Singapura pada masa itu.