Belina Shop

Kenyataan Hadi UG Bukan Mengikut Emosi

Petikan dari blog Al-banjari :

Seorang sahabat wak juga tetap tak setuju dgn idea UG ini. Tetapi bila dirujuk kepada hujah yang dibentangkan oleh Ust Tuan Ibrahim Tuan Man sudah menjelaskan kepada kita bahawa lontaran idea Hadi adalah bersifat universal, itu adalah lontaran idea, berbeza apabila Dato' Seri Nizar yang mempelawa Adun UMNO Perak menyertai PAS & PR..lupakah kita ? Ya..belum lupa lagi..memang berbeza, Hadi lontar idea, Nizar seru mereka.

Benar UMNO adalah musuh kita yang nyata dari segi dasar dan amalan partinya, tetapi bagaimana pula dengan ahli-ahli UMNO yang mungkin sedarah sedaging dengan kita yang masih terperangkap dengan kejahilan mereka ? Dan apakah pula dalam kita gembira non-muslim sudah menyokong kita dalam masa yang sama kita lupa menyelamatkan akidah saudara sedara sedaging kita yang masih dalam umni yg mana dalam dadanya masih ada sedikit iman ?

Tidak mahukah kita mendekati mereka dan membawa mereka keluar dari kejahilan dan kekufuran agar mereka kembali menegakkan Islam ? Dari peringatan Allah dalam surah al-Anfal maka apakah kita kita hanya bertawakkal kepada sokongan manusia dan mula meninggalkan tawakkal kepada Allah ? Wak tak boleh nak jawab hujah sahabat wak itu. Wak kalah hujah. Hujahnya mantap. Kerana miang rambut wak yg baru dipotong, buat wak segera balik meninggalkan sahabat wak yg masih lagi banyak hujahnya untuk wak sumbat dalam kepala hotak wak. Wak terus berlapang dada. Namun sampai bila mahu berterusan berlapang dada ?

KOMEN : Dendam TG Nik Aziz pada UMNO dendam kesumat sedangkan ALLAH swt sentiasa memaafkan hambanya yang setiap saat membuat kesilapan.

0 comments:

Post a Comment