Belina Shop

Nizar, Akai ada ka?


Kenapa saya menggelarkan Nizar Bintang 3 komunis ini sebagai Raja Barua di Negeri Perak yang saya cintai ini.

1. Tindakan Nizar memecat Yang Dipertua Majlis Islam Perak yang dilantik atas perkenan Sultan Perak. Tindakan ini membelakangkan kuasa Sultan Perak. Akhirnya Barua ini mendapat malu apabila pemecatan tersebut tidak sah dan batal.

2. Tindakan Nizar mengumumkan bahawa Nik Ajis akan membaca khutbah Jumaat di Masjid Negeri Perak semasa muktamar PAS tahun lepas di Hill City Ipoh. Pada malamnya Raja Muda Perak Raja Nazrih Shah mengumumkan bahawa hanya mereka yang menerima watikah daripada Sultan Perak sahaja yang berhak membaca Khutbah Jumaat. Sekali lagi Nizar kantoi.

3. Nizar telah mengumumkan pembubaran DUN Perak tanpa terlebih dahulu mendapat perkenan Sultan Perak. Nampaknya Nizar benar-benar ingin jadikan Perak sebuah Republik yang mana dia menjadi presiden BARUA kepada Nga Ngeh.

Ketiga-tiga episod di atas menjelaskan betapa Nizar tidak tahu membezakan antara kuasa MB dengan kuasa Budi Bicara Sultan Perak. Betapa bodohnya seorang MB BARUA yang hanya mengikut telunjuk BABI dan ANJING DAP semata-mata ingin memberikan 999 untuk meraih sokongan kaum Cina. Ingatlah Nizar...kau menang di Pasir Panjang bukan kerana undi PAS tapi sokongan orang UMNO yang tidak berpuas hati je.

Kini orang UMNO telah sedar...BARUA ini bukan berkhidmat untuk rakyat PASIR PANJANG tapi berkhidmat untuk orang-orang Cina DAP sahaja. Tak percaya pergilah tanya Jabatan Pertanian Perak,,, berapa kawasan Balak yang diserahkan kepada DAP.

Semoga Raja Barua ini cepat-cepat ditumbangkan demi masa depan umat Melayu dan Islam di Perak....

Sumber, Anti Barua

6 comments:

Anonymous said...

Sekurang2nya tindakan Nizar ini supaya UMNO lbh menghormati undang2...siapa gila???org yg menuntut hak dia atau org yg merampas hak org lain dgn cara jijik dan kotor? itu persoalannya....

Anonymous said...

Saya Doakan dia Tak jadi barua lagi. Harap harap insaf la dia sebelum mati.

Sharps Shooters said...

ya .. persoalannya bukan setakat itu jerrrrr!

persoalannyerr....takde adab kerrrrr?????

Sharps Shooters said...

insyaallah dia insaf.

Anonymous said...

dahlah, kamu ni dah cenderung racist. kan kita semua ni anak Allah. Kenapa lah kita masih label mereka sebagai anjing and babi? dimanakah nilai2 murni kita sebagai orang muslim?

Sharps Shooters said...

now i ask u, berapa ramai muslim yg xracist?

Post a Comment