Cerita Dalam ISA

Yang patut kita tahu apa yang tahanan ISA buat didalam Kem Kamunting

Shah Qamary

pelik bila terbaca sebaris ayat yang mencanangkan betapa perit dan menderitanya tahanan ISA itu. sedang hasil pembacaan saya ke atas sebuah majalah pro-pakatan keluaran 2003 yang menerbitkan sebuah artikel mengenai pengalaman bekas tahanan seperti hishamuddin rais dan tian chua, adalah bercanggahan sama sekali.

di dalam kisah pengalaman mereka ini, diceritakan betapa mereka menjalani kehidupan yang normal sepanjang ditahan. dibenar berborak sengan tahanan lain, berjoging, bercucuk tanam, berutus surat dengan saudara mara, malah turut mampu untuk membaca sehingga 300 buah buku!!!

hasil tatapan saya terhadap tajuk post saudara pisau, ternyata saya tidak terkejut, malah amat maklum dengan serangan dan latahan pihak-pihak yang selamanya menolak kemakmuran. kita boleh melihat sepanjang DS najib di tampuk pimpinan negara, tiada seorang pun yg ditahan malah ramai yg dibebaskan.

kesan ke atas toleransi DS najib kepada golongan bermotif politik ini, banyak kenyataan-kenyataan berbaur kecaman ke atas umat Islam dan bangsa melayu di Malaysia yang sepatutnya boleh diambil tindakan di bawah ISA. kesemua kenyataan ini dibuat oleh pemimpin pakatan.

bermula dari tindakan manoharan meminta kerajaan mengiktiraf bangsa cina dan india sebagai bumiputra, kemudian muncul irene fernandez menggesa kerajaan membenarkan penerbitan bible berbahasa melayu, dan yang terbaru tindakan loke siew fook mencaci saudara kita, dr ridhuan tee, dan kemudiannya menghina Islam dan penganutnya.

kesemua tindakan pemimpin pakatan ini, termasuk kenyataan jeff ooi yang menggelar syariat Islam sebagai extremist, membuatkan umat Islam di Malaysia berasa terancam dan dihina. barulah saya sedar mengapa mereka beria-ia mahukan pemansuhan akta ini. mereka ingin bebas mempertikaikan segala yang ada di bumi Islam ini, termasuklah yang berhubung kait dengan agama Islam, bangsa Melayu mahupun raja-raja Melayu.

patutlah mereka bersungguh sangat..

Anwar Peliwat Bangsa! Katakan Tak Nak Kepada Anwar!


isu pengkhianat bangsa semakin panas. bermula dengan terjahan ts muhyidin yang menggelarkan anwar attaturk sebagai pengkhianat melayu kehangatan isu ini terus berlarutan.

anwar semakin panas dek terjahan mengejutkan ts muhyidin. pada 11 ogos 2009 dia membalas, tapi balasnya itu sekadar menyediakan 'jawapan' sahaja. anwar menuduh umno sebagai pengkhianat raja. gambaran lengkap tuduhan anwar disediakan..

kata anwar dalam blognya :- Kita juga tidak lupa bahawa pimpinan UMNO-lah yang menghina institusi Raja-Raja Melayu pada tahun 1983 dan 1993. Malahan mereka menghina Islam dengan memperbanyakkan lesen perjudian serta menggadai gunung dan bukit kepada tauke-tauke judi terbabit.
ANWAR IBRAHIM 11 ogos 2009

tetapi anwar sengaja tiada menuliskan sejarah lengkap tuduhan umno menghina raja. maka gap mengimbas kembali artikel yang ditulis oleh gap pada hari jumaat 12 dec 2008. artikel aku ini dikeluarkan sebagai hujahan balas terhadap tulisan anwar yang menuduh umno pernah menghina raja.

ARTIKEL GAP PADA 12 DEC 2008.BERTAJUK 'IMUNITI RAJA,ANWAR PASANG PERANGKAP'.

DISINI IANYA BERMULA.KRISIS 1983 (PINDAAN PERLEMBAGAAN)

sebelum gap pergi lebih jauh menghentam anwar , maka sewajarnya kita membuat satu perjalanan semula sejarah krisis antara raja-raja melayu dan pemerintah. memang agak berat untuk menghuraikan semula satu persatu krisis pahit ini namun atas dasar sabdaan nabi saw yang menyebut 'berkatalah yang benar walaupun pahit' maka gap huraikan kronologi peristiwa2 penting ini demi kebaikan semua pihak.

krisis raja2 dan pemerintah bermula sejak di zaman tunku abdul rahman lagi.waktu itu ia dibawah pemerintahan kerajaan perikatan.ia bermula dengan perselisihan pendapat di antara tunku dengan almarhum sultan selangor pada tahun 1963. isunya tentang hak tanah seluas 10 ekar di jalan duta.dalam surat perjanjian diantara kerajaan perikatan dengan sultan selangor ada disebut bahawa sultan selangor tidak boleh menyewakan dan menjual hartanah tersebut pada bila2 masa. sultan selangor menyatakan bantahan ke atas perjanjian tersebut atas justifikasi bahawa tanah 10 ekar dijalan duta itu merupakan tanah milik negeri selangor maka ianya secara automatik dimiliki oleh sultan. perselisihan ini reda beberapa ketika tanpa ada keputusan muktamadnya.

pada tahun berikutnya sultan perak secara indirectly menegur kerajaan negeri dalam titahnya dalam perutusan hari raya haji di masjid kuala kangsar. antara intipati teguran tersebut berkisar kepada keengganan kerajaan negeri menuruti beberapa permintaan istana. sekali lagi krisis ini reda untuk beberapa ketika.

krisis raja2 dan pemerintah panas kembali pada tahun 1981 antara dr mahathir dan sultan pahang yang ketika itu menjadi YDPA. ianya berpunca tentang konsesi balak. menteri besar pahang abdul rahim bakar telah 'diminta' oleh dr mahathir untuk meletakkan jawatan bagi meredakan ketegangan yang cukup serius antara kerajaan dan sultan pahang.

bermula dengan isu inilah maka dr mahathir telah mengambil langkah berani melakukan PINDAAN PERLEMBAGAAN pada 1983. antara intipati pindaan perlembagaan tersebut adalah :-

MEMASTIKAN YANG DIPERTUAN AGONG DAN RAJA-RAJA TIDAK MENJADI PENGHALANG KEPADA PENGESAHAN KEPADA RANG UNDANG-UNDANG YANG TELAH DILULUSKAN OLEH PARLIMEN DAN DEWAN UNDANGAN NEGERI.

sebahagian raja-raja melayu menentang pindaan perlembagaan tersebut.paling ketara ialah sultan pahang yang bertindak selaku YDPA telah tidak hadir dalam majlis mesyuarat raja-raja ke 128 di kota kinabalu. tindakan baginda ini telah menimbulkan protes dikalangan menteri-menteri besar dan ketua menteri.

menteri besar kedah syed nahar shahbudin telah mengadakan mesyuarat tergempar dikalangan menteri2 besar dengan menyatakan bantahan kepada penyimpan mohor besar raja-raja.mb trengganu wan mokhtar ahmad membuat draf bantahan yang ditandatangani oleh kesemua mb2 dan ketua menteri.

krisi tidak berakhir disitu. mb kedah telah mengadakan rapat umum terbesar bagi menyambut kepulangan dr mahathir daripada kota kinabalu.perhimpunan rakyat itu dihadiri lebih daripada 50 ribu orang dan tatkala dr mahathir menjejakkan kakinya di airport kepala batas pada 26 nov 1983 beliau telah mengucapkan kata-kata penting di depan lautan manusia "KITA TIDAK LAWAN SESIAPA,KITA TIDAK AMBIL KUASA SESIAPA,TETAPI APA YANG HENDAK DIPERJUANGKAN ADALAH MENURUT KEHENDAK PERLEMBAGAAN'.

perhimpunan di kepala batas merintis kepada perhimpunan besar-besaran di seluruh negara bagi menyatakan bantahan kepada keengganan YDPA menandantangani pindaan perlembaan 1983. namun setelah beberapa ketika akhirnya timbalan YDPA sultan selangor telah menandatangani pindaan tersebut mewakili YDPA.

KRISIS TERCETUS KEMBALI.1993 IMUNITI RAJA2 DITARIK .

pada 1 disember 1992 detik hitam bermula kembali. insiden jurulatih hoki maktab sultan abu bakar douglas gomez dipukul oleh sultan johor telah menjadi titik tolak bermulanya krisis kekebalan raja-raja melayu dihapuskan.

7 disember timbalan ketua polis negara rahim nor dalam pertuduhannya telah menamakan sultan johor sebagai 'orang yang memukul douglas gomes di bukit serene johor'.timbalan perdana menteri ghafar baba telah membawa usul penyalahgunaan kuasa oleh raja2 kepada rakyat. malah ahli parlimen arau YB shahidan kassim telah memberitahu sidang dewan rakyat bahawa keluarga diraja johor telah melakukan 23 kes salah laku sejak tahun 1972.

pada 11 disember 1992 kerajaan telah meminda perlembagaan yang menghadkan kekebalan raja-raja melayu. dalam keadaan yang semakin hangat itu pelbagai kesalahan telah dibongkar. insiden TMJ mendera seorang anggota polis dengan menyuruhnya mengawal kandang anjing di belakang istana dan digelarkan anggota polis tu sebagai anjing telah menggemparkan seluruh negara. 'hanya orang yang kurang waras sahaja sanggup memanggil orang lain sebagai anjing'..itulah luahan kata2 sesal rahim noor bila ditanya tentang insiden tersebut.( patutlah anwar ditumbuk oleh rahim nor dalam lokap dalam insiden 20 september 1998 bila anwar memanggil rahim nor bapak anjing ! )

21 jan 1993 TMJ dihadapkan di mahkamah majistret kerana mendatangkan kecederaan kepada mohd jafar selvaraj seorang penjaga gol hoki. bagaimanapun kes itu selesai dan mangsa hanya mendapat gantirugi sebanyak rm1k sahaja. TMJ dibebaskan dan keputusan ini telah membangkitkan kemarahan rakyat.

disini anwar mengambil kesempatan..anwar..siapa lagi kalau bukan anwar. kepala munafik ini antara manusia terlicik dalam dunia mengambil peluang di atas insiden orang lain mencapai cita2 politiknya ! 1993 merupakan tahun pemilihan agung umno. anwar yang pada asalnya loyal untuk tidak menentang ghafar baba bertukar pendirian. dan dikala keputusan tidak memihak kepada jafar selvaraju inilah anwar telah mengambil peluang 'mencurahkan minyak kedalam api' .

15 JAN 1993 ANWAR BIN IBRAHIM TELAH MENGGERTAK KESELURUHAN RAJA-RAJA MELAYU DENGAN MENGAJAK SELURUH BANGSA MELAYU MENGADAKAN PUNGUTAN SUARA ... SATU LANGKAH LAGI UNTUK TERCETUSNYA REVOLUSI !!!!!!!!!!!!

MALAH ANWAR JUGA TELAH MENCADANGKAN AGAR KEISTMEWAAN DAN KEMUDAHAN RAJA-RAJA MELAYU YANG TIDAK TERKANDUNG DI DALAM PERLEMBAGAAN DI TARIK BALIK. OLEH KERANA UGUTAN LUAR BIASA INI MAKA MAJLIS RAJA-RAJA MELAYU DALAM MESYUARATNYA YANG KE 150 PADA 11 FEB 1993 TELAH MEMPERKENANKAN PINDAAN PERLEMBAGAAN MENGHAPUSKAN IMUNITI INI. KERANA TAKTIK MAHA BIADAP INILAH ANWAR BERJAYA MENDUDUKI JAWATAN TIMBALAN PRESIDEN UMNO ! MEMANG P@#%@$$ ANWAR INI..

anwar bukan sekadar bapak pengkhianat melayu, malah wajar digelarkan sebagai bapak peliwat bangsa !

Khalid Amek Langkah Kawal Penjualan Arak Sendiri

Dia (Khalid) sengaja buat keputusan ini dan dia pasti lama kelamaan rakyat akan mula rasa jemu dengan isu beer ni kemudian terus diam dan dia selamat.

Tapi jika pihak kerajaan buat suatu keputusan mengenai perkara yang membabitkan rakyat, mereka apa lagi, inilah peluang mereka utk mengkondemkan kerajaan pusat. ajak ramai2 membuat bantahan sehingga mencetuskan kekecohan yang tidak patutnya berlaku. budaya seperti inilah yang dimahukan oleh Anwar.

Kini khalid pula membuat keputusan yang tidak patut. Kenapa tidak kita sebagai rakyat tidak kira sokong mana2 pihak turun pandang dan buat bantah secara aman di selangor? dan gesa supaya khalid pertimbangkan semula keputusannya?

Apakah rakyat selangor perlu diRASUAH terlebih dahulu baru nak berhimpun seperti PAKATAN RAKYAT merasuah orang ramai dengan RM100 utk berhimpun anti ISA pada hari yang lalu? last2 dapat Rm25 rnggit..

Rakyat yang menyokong kerajaan terlalu baik utk tidak mengadakan perhimpunan sebegitu. Ini kerana kita boleh mengatasi apa jua masalah dengan cara yang professional bukannya seperti beruk2, lembu2 pakatan rakyat yang ditarik hidung dan lehernya.

Promosi Terbaru di Selangor! Beer


KUALA LUMPUR Ogos 3hb - Satu tunjuk perasaan telah diadakan di hadapan pejabat Pesuruhjaya Singapura di Jalan Tun Abdul Razak semalam bagi menuntut dimansukhkan undang-undang ISA di Singapura.

Tunjuk perasaan yang dianjurkan oleh TACUT disertai oleh anggota ahli-ahli parti DAP.

Difahami bahawa tunjuk perasaan ini dianjurkan untuk menyangkal tuduhan bahawa kaum Cina setuju dengan undang-undang ISA. Ini ekoran pandangan ramai bahawa kaum Cina tidak turun bersama dalam tunjuk perasaan GMI anjuran ahli-ahli PAS pada Sabtu lepas.

Seramai 100 orang penunjuk perasaan dari parti DAP kelihatan. Walaupun hanya 10 orang kelihatan pada mulanya, ahli-ahli DAP keluar dari belakang-belakang pokok apabila polis tidak mengendahkan.

Ketua Penganjur, Liew Kong Xi Lap berkata, "Kami ada lagi 3 juta sokongan dari pengunjung Internet dan pengusaha-pengusaha blog politik Cina."

Menurutnya, penyokong-penyokong ini adalah anjing dan babi pergerakan kami. Mereka kuat menyalak dan berani menyondol di Internet.

"Mereka bukan takut. Lama-lama mereka akan keluar. Tengok kami protes ISA ke atas Singapura" kata Liew.

Ditanya kenapa Lim Kit Siang tidak turut serta, Liew menerangkan dia sentiasa memberi sokongan kepada usaha kami. Sumber berkata Lim dalam perjalanan ke Singapura untuk meminta maaf kepada PAP.

Semasa ditanya wartawan berkenaan perkembangan ini, Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin berkata walaupun dia setuju Malaysia merombak undang-undang ISA, dia tidak bersetuju Singapura memansukhkan ISA.

"Tunjuk perasaan ini hanya untuk mengalih pandangan realiti mereka telah kudakan PAS dan nak tunjukkan konon tidak takut," kata Khairy yang melarang ahli Pemuda UMNO menyertai tunjuk perasaan Magaran.

Liew menyangkal tuduhan tersebut. Katanya, "Hubungan kami dengan PAS sekarang sangat baik. Kami sudah boleh minum beer sama-sama."

Dia menyentuh mengenai pendirian Mufti Selangor baru, Sheikh Ronnie Liu bahawa beer bukan arak.

"Tak lama lagi, PAS akan tukar laungan kepada Take Beer! Take Beer!" - Agensi Husin Lempoyang

ISA: Khalid sudah kusut !

Dewan Undangan Negeri Selangor telah meluluskan usul agar diadakan semula pilihanraya kerajaan tempatan. Di antara matlamatnya adalah menjadikan ahli-ahli majlis lebih bertanggung jawab. Pilihanraya ini juga akan mengiktiraf perbezaan yang ada bagi setiap pihak berkuasa tempatan dan memerlukan pendekatan yang berlainan. Iskandar Abdul Samad, ADUN Chempaka

Apa tujuan dan matlamat untuk diadakan pilihanraya kerajaan tempatan.? Inilah yang sedang berlaku dibawah pentadbiran regim Khalid akibat kurangnya kesedaran dan hanya menuruti kehendak kumpulan bukan melayu.

Regim Khalid sedang bermaharajalela dan tidak menghargai kuasa pengundi majoriti yang memenangkan mereka. Khalid hanya boneka kepada DAP dan PKR dan tidak memandang PAS walau sebelah mata. PAS yang terhegeh-hegeh berdemonstrasi kononnya merekalah juara..!

Itu senario di Selangor yang tidak disedari penyokong totok yang merusuh marahkan kerajaan merosakkan harta awam Sabtu tempohari dan hanya layak diperbodohkan kumpulan minoriti. They’re so stupid..!

Regim Khalid sedang merangka satu strategi bagi memastikan hasrat untuk mengadakan pilihanraya tersebut tercapai. Siapa pula yang terlibat dalam hal merangka strategi ini.?

Kebanyakan mereka yang terlibat adalah kumpulan bukan melayu yang ekstrim mahu menyingkirkan orang melayu secara halus. Walaupun terdapat kumpulan melayu, jangan kita risau kerana mereka semua sudah dibeli. Tahniah kerana sikap begini yang menjayakan slogan Bersih, Cekap dan Amanah.

Let think if this election comes true.? Apa signifikannya dan kesan kepada rakyat Selangor. Apa pun perancangan ini akan menyebabkan PBT akan dikuasai oleh kumpulan bukan melayu dan orang melayu akan secara halusnya disinggirkan kerana kebanyakan bandar-bandar hari ini dikuasai oleh bukan melayu dan pertambahan orang bukan melayu di PBT akan memenuhi jigsaw puzzle yang tertangguh sejak dulu lagi.

Bagaimana rasanya jika Shah Alam dipenuhi orang bukan melayu dan Kopitiam2 bebas menjual arak. Hairan pula bila tengok Ronnie Liu bebas menyalahgunakan kuasanya tanpa ada pihak yang tampil untuk mendakwa Ronnie. PAS yang sangat maksum pun simpan kepala macam kura-kura.

Apa nasib orang melayu.? Fikirlah sendiri
Tukar regim Khalid demi keharmonian Selangor yang kian hilang.

Niat Jahat Anwar Semakin Berleluasa!

Realitinya sudah tersurat.

Semua yang berlaku sehingga seteruk ini kerana terlepasnya seekor anjing yang tersepit.

Semua mereka yang sudah sedar sememangnya sedar bahawa Anwar Ibrahim nama yang sebenarnya sudah lama menjadi bualan orang-orang lama bahawa dia akan mengegarkan negara samaada melalui cara baik atau jahat.

Hakikatnya masa gemilangnya sudah lama berakhir.

Semasa berada di dalam UMNO dan kerajaan, dialah orang yang paling lantang menghentam pembangkang dan kini apabila dia sudah berada di kerusi ketua pembangkang, dia pula menjadi dalang yang memporak-perandakan keharmonian negara.

Apa yang pernah ditomahkan dulu olehnya kepada pembangkang kini dia pula melakukannya demi kepentingan peribadinya.


Tan Sri Muhyidin Yassin, TPM mengeluarkan kenyataan berkaitan dan rasa kecewa beliau kepada sikap Anwar ketika merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Sri Gading di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) semalam.

Segala yang berlaku:

1. Bermula dengan kemenangan pembangkang di PRU 12.
2. Beraninya blogger Raja Petra mengfitnah kepimpinan negara.
3. Beraninya Karpal Sigh menghina kedaulatan Sultan.
4. DAP semakin lantang menghina Melayu dan menidakkan keistimewaan Melayu.
5. Hidraf dan tuntutan melampaunya.
6. Suruhanjaya Antara Agama dan tuntutan menghina Islam.
7. Belakunya beberapa siri demontrasi jalanan yang mengugat keamanan negara.

Dan pelbagai lagi pengkhianatan kepada kontrak sosial, perlembagaan dan hak-hak Melayu kesemuanya Anwar memihak kepada pembangkang yang langsung tidak menyebelahi orang-orang Melayu.

Anwar juga adalah jelas sebagai agen yahudi yang mahu menjayakan protokol zionis ke-10 iaitu mahu menghuru-harakan negara Islam supaya pengaruh yahudi akan lebih mudah masuk.

Namun, dek kerana terpukaunya orang-orang Melayu dengan pidato Anwar segala penipuan terancangnya dapat ditutup rapi malah orang Melayu lah yang mahu menghapuskan hak istimewanya sendiri.

Jelaslah, BN selagi masih berkuasa harus segera menangkap anjing peliwat ini supaya dia bukan sahaja tidak terus meliwat lelaki-lelaki jambu yang lain malah dapat dielak dia terus meliwat bangsanya, agamanya dan negara kita yang tercinta ini.

Wallahualam.