Belina Shop

BPN Teruskan Perjuangan!




Kehebatan Isa setanding dengan kebijaksanaan pengundi Bagan Pinang menyebabkan Umno menang besar dalam PRK kelmarin. Tidak sia-sialah Umno Bahagian Telok Kemang melahirkan tokoh hebat seperti Isa. Aset rakyat di Bagan Pinang yang bijak sudah tentu boleh membantu pembangunan fizikal dan islam di negara ini. Sekalong tahniah sekali lagi kepada pengundi di Bagan Pinang kerana dapat membuat keputusan dengan baik, berfikir cara betul dan matang berpolitik. Kebangkitan islam sebenar sudah bermula, Umno akan lebih bersemangat menjelang PRU13 nanti -InsyaAllah.

Kalau Pas kalah itu perkara biasa, sebab ini bukan kawasan pas, ini kawasan UmnoBN. Bukan kita hendak perbincangkan soal kalah menang disini, yang kita mahu perkatakan soalnya pengurangan majoriti pas dalam pilihan raya itu, sekaligus menolak dakwaan pengarah pilihanraya pas yang mengatakan kalau pas tidak menang pun pas berjaya mengurang majoriti keatas Umno. Dikawasan kubu kuat mereka di Manik Urai pun pas hanya mampu menang 65undi sahaja. Adakah pengaroh islam di negara ini semakin terhakis? sudah tentu tidak, islam semakin kuat kalau kita berjaya melemahkan parti pas. Menunjukkan kepada kita bahawa rakyat semakin bijak, tidak mudah terpengaroh dengan dahyah-dahyah parti pembangkang.

Para pengundi di Bagan Pinang telah menyedarkan kepada kita semua bahawa kebijaksanaan dalam membuat keputusan itu penting, kita jangan sesekali mudah terpengaroh pas juga seperti Umno sebuah parti politik. Tidak seperti yang dilaung-laungkan oleh pemimpin mereka dengan mengatakan tidak menyokong pas itu berdosa dan menyokong Umno akan masok neraka. Kini rakyat semakin sedar mainan politik kotor pas itu.

Kelapan-lapan PRK yang lepas, Bagan Pinanglah menunjukkan kepada kita fi'il dan perangai pas sebenar. Mereka cuba sedaya upaya untok memenangi kawasan tersebut kerana kawasan ini merupakan kubu kuat Umno. Kejadian-kejadian jahat yang dilakukan oleh pas dilemparkan kepada Umno. Seperti yang sedia maklum parti pembangkang amat bijak dalam mencipta provokasi tetapi kali ini mereka tidak berjaya. Kata-kata fitnah mereka pun tidak berjaya hanya yang mereka dapat semata-mata dosa sahaja. Pembangkang memang hebat tidak kita nafikan, tetapi kehebatan itu adalah kehebatan tidak takut kepada dosa-dosa semata-mata. Kejadian-kejadian bermula dari penamaan calon sehinggalah dihari membuang undi tidak henti-henti. Nasib baiklah hanya 8hari sahaja masa di peruntokkan, kalau lagi lama masa diberikan lagi terok perkara akan berlaku. Pihak kerajaan seharusnya mengambil iktibar dari kejadian yang berlaku, cara-cara pendekatan parti pembangkang ambil semasa pilihan raya di Bagan Pinang itu lebih menjurus kepada kejadian huru hara dan amat membimbangkan. Kepada sesiapa yang mencetuskan kejadian yang tidak baik dan didapati bersalah hendaklah dihukum. Kerajaan mesti bertindak tegas tidak kira siapa mereka, supaya kejadian-kejadian seperti ini tidak diulangi lagi dalam pilihan raya yang akan datang.

Selain dari hadiah untok DS Najib sebagai PM, semuga dengan kemenangan ini juga sebagai hadiah kepada TS Isa diatas kesetiaan beliau terhadap Umno. Kepada pas, terimalah kekalahan ini seperti Umno terima kekalahan yang lepas-lepas. Kepada jentera UmnoBN yang terlibat secara langsung atau tidak langsung sama-sama kita jadikan kemenangan ini pencetus kepada kemenangan2 seterusnya. Kepada Para blogger pro kerajaan khasnya blogger BPN segala kesusahan kita dinilai oleh Allah SWT jika pun tidak dinilai oleh manusia. Sesunggohnya kita berjuang diatas landasan yang sebenar. Penjuangan kita hanya untok agama,bangsa dan negara. Peranan kita adalah memberi penjelasan diatas sesuatu isu dengan iklas dan betul setakat yang termampu. Mana-mana yang tergoris dan tercalar kesan daripada penulisan ini harap maaf, anggaplah itu bukan niat sebenar penulis. Kalau tidak mahu tersepak kaki, jangan main bola. Jadi penonton lagi baik!

0 comments:

Post a Comment